Atak z Wyskoku (Zwinność)
Zawodnik
może użyć tej umiejętności po tym jak przeciwnik próbuje wykonać Unik by
opuścić jego Strefę Ataku. Zawodnik używający tej umiejętności jest
automatycznie Obalony na polu na jakim znajdował się przeciwnik lecz nie wykonuje
testów przebicia Pancerza lub Obrażeń. Przeciwnik opuszczający Strefę Ataku
musi odjąć od swojego wyniku na Unik 2 punkty. Jeśli jakikolwiek zawodnik
opuszcza Strefę Ataku kilku graczy z tą umiejętnością wówczas tylko jeden z
przeciwników może użyć tej umiejętności. Atak z Wyskoku może zostać użyty w
trakcie przerzutu testu Uniku jeśli nie został zdeklarowany w pierwszym teście.
Dodatkowo, jeśli Atak z Wyskoku został wykonany w pierwszym teście Uniku
wówczas kara -2 do wyniku rzutu na Unik przy wyjściu ze Strefy Ataku nadal
obowiązuje także w przypadku wykonywania przerzutu.
Krok
w Bok (Zwinność)
Zawodnik
z tą zdolnością jest ekspertem w
schodzeniu z drogi atakującemu przeciwnikowi.
Kiedy
gracz drużyny przeciwnej wykona blok na zawodniku ze zdolnością Krok w Bok to
może on wybrać ze swojej strefy ataku pole, na które zostanie odepchnięty,
nawet wtedy kiedy zostanie powalony. Zapamiętaj, że zawodnik nie może użyć tej
umiejętności jeśli nie ma wkoło siebie żadnych wolnych pól.
Na
Nogi (Zwinność)
Zawodnik
z tą zdolnością jest w stanie szybko powrócić do gry.
Jeśli
gracz chce wykonać inną akcję niż blokowanie to może wstać nie zużywając na to
3 pól ruchu. Zawodnik może także spróbować wykonać blok na stojącym obok przeciwniku jeśli zda
test Zwinności dodając 2 do wyniku rzutu kostką. Oblany test oznacza, że blok
kończy się niepowodzeniem a zawodnik nie powstanie.
Łapanie
w Wyskoku (Zwinność)
Zawodnik
ten jest specem od łapania piłek, których nikt inny nie dałby rady złapać.
Zawodnik
dodaje plus 1 do testu złapania celnego Podania skierowanego na jego pole.
Zawodnik
może spróbować złapać podawaną, wykopywaną lub wyrzucaną piłkę (także przez
tłum kibiców) lecz nie koziołkującą (chyba, że wpadnie ona na pole zajmowane
przez zawodnika) która wyląduje na pustym polu w Strefie Ataku. Jeśli jest
dwóch lub więcej zawodników posiadających taką umiejętność i zdecydują się jej użyć wówczas dochodzi do
zderzenia obu i żaden nie będzie mógł jej użyć.
Odebranie
(Zwinność)
Zawodnik,
który posiada tą umiejętność może wykonać przerzut kostki k6 kiedy nie uda mu
się próba złapania piłki. Umiejętność ta pozwala ponadto na przerzut k6 kiedy
zawodnik próbuje odebrać piłkę chce wykonać przechwyt lub przekazanie.
Przebiegłość
(Zwinność)
Zawodnik
z tą zdolnością nie zostanie usunięty z boiska za próbę faulu na przeciwniku,
kiedy wypadnie dublet podczas rzutu na Pancerz. Zawodnik zostanie jednak
wyrzucony jeśli faul się powiedzie.
Skok
(Zwinność)
Zawodnik
z umiejętnością Skoku może przeskoczyć na puste pole znajdujące się o dwa pola
od pola na jakim się aktualnie znajduje. Skok można wykonać ponad innymi
zawodnikami. Wykonanie skoku kosztuje 2 pola ruchu, aby go wykonać należy
przejść test Zwinności bez żadnych modyfikatorów – chyba, że zawodnik posiada
umiejętność Długie Nogi. Zawodnik nie musi przechodzić testu na Unik by opuścić
pole zajmowane w trakcie skoku. Jeśli skok się powiedzie wówczas zawodnik może
poruszać się dalej wykorzystując pozostałe punkty ruchu. Jeśli skok się nie uda
wówczas zawodnik jest powalony na polu na jakie miał zamiar wskoczyć, zaś
trener drużyny przeciwnej rzuca na przebicie Pancerza by sprawdzić czy zawodnik
ów dozna kontuzji. Nieudany skok powoduje Stratę Tury. Akcję Skoku można
wykonać tylko raz na Turę.
Sprint
(Zwinność)
Zawodnik
może zaszarżować o trzy pola dalej w czasie ruchu (zamiast dwóch). Gracz musi
również rzucić kostką aby sprawdzić czy się nie przewróci w każdym dodatkowym
polu na jakie się przemieści.
Świetna
Równowaga (Zwinność)
Zawodnik
z tą umiejętnością może raz na turę wykonać darmowy przerzut, jeśli grozi mu
upadek podczas szarżowania w czasie ruchu na dodatkowe pole.
Unik
(Zwinność)
Zawodnik
z umiejętnością Unik jest mistrzem w wykonywaniu zwodów. Może wykonać przerzut
kostki k6 kiedy wykonuje Unik jeśli nie powiedzie mu się pierwsza próba wyjścia
ze Strefy Ataku przeciwnika. Jednakże zawodnik taki może wykonać przerzut
jednorazowo na Turę. Zawodnik z umiejętnością Unik ignoruje wynik na kostce
bloku „Błąd Obrońcy”- nie jest Obalony a jedynie Odepchnięty.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz