Atak
(Ogólny)
Przeciwnicy
nie mogą używać zdolności Uniku w strefach ataku tego zawodnika. Nie mogą jej
również używać, gdy zawodnik z umiejętnością Ataku wykona blok i na kostce
wypadnie wynik „Błąd Obrońcy”
Blokowanie
(Ogólny)
Zawodnik
z tą umiejętnością jest specem w obalaniu przeciwników. Nie przewraca się gdy
na kostce bloku wypadnie wynik „Obaj Powaleni”.
Cień
(Ogólny)
Zawodnik
ze zdolnością Cień ma szansę podążyć za przeciwnikiem opuszczającym jego strefę
ataku. Każdy trener rzuca kostką k6 oraz dodaje do wyniku wartość Ruchu. Jeśli
zawodnik „śledzący” wyrzuci więcej niż „śledzony” wówczas podąża za nim na
wolne pole. W takiej sytuacji nie są
potrzebne rzuty na test Uniku, nie ma to również wpływu na zakres ruchu w jego
turze. Jeśli śledzący zawodnik uzyska wynik mniejszy niż śledzony wówczas nie
zrobi niczego innego jak tylko zostanie w miejscu. Gracz może wykonać dowolną
ilość takich akcji w ciągu tury. Jeśli zawodnik wychodzi ze strefy ataku kilku
zawodników z umiejętnością Cień, wówczas tylko jeden z nich może podążać za
nim.
Kopnięcie
(Ogólny)
Zawodnik
jest ekspertem w kopaniu I potrafi precyzyjnie posłać piłkę do celu.
Aby
użyć tej zdolności należy umieścić zawodnika na boisku. Jednakże nie może się
on znajdować w bocznych polach ani na linii wznowienia gry. Jeśli zostały
spełnione powyższe warunki wówczas zawodnik może dokonać wykopu piłki.
Ze
względu na to, że wykop jest bardzo precyzyjny możesz zmniejszyć o połowę
liczbę pól na jakie pokoziołkuje piłka, gdzie przy wyniku 1 to 0, 2-3 to 1, 4-5
to 2 a wynik 6 to 3 pola.
Nieustraszony
(Ogólny)
Zawodnik z
taką umiejętnością jest świetnie przygotowany fizycznie. Pozwala mu on na
zmierzenie się z nawet najpotężniejszymi przeciwnikami. Umiejętność ta aktywuje
się kiedy zawodnik ściera się z silniejszym od siebie przeciwnikiem.
Umiejętności tej używa się jedynie gdy wykonuje się blok na zawodniku drużyny
przeciwnej. Kiedy używa się umiejętności Nieustraszony rzuć k6 a wynik dodaj do
Siły zawodnika. Jeśli łączny wynik jest równy lub niższy wówczas zawodnik musi
wykonywać Blok używając swojej bazowej wartości Siły. Jeśli łączny wynik jest
wyższy od Siły przeciwnika wówczas zawodnik z umiejętnością Nieustraszony
posiada Siłę na równym poziomie z przeciwnikiem wobec którego wykonuje
Blok. Siła obu zawodników jest
rozliczana nim uwzględni się wszelkie ofensywne i defensywne modyfikatory.
Odebranie
Wykopu (Ogólny)
Zawodnik
(nie stojący przy linii wznowienia gry lub w strefie ataku przeciwnika)
drużyny, która przyjmuje piłkę, może użyć tej umiejętności w trakcie wykopu.
Pozwala
ona zawodnikowi na poruszenie się o 3 pola po tym jak piłka zaczyna się odbijać
lecz przed rzutem na wynik z Tablicy Wykopu. Tylko jeden zawodnik może użyć tej
umiejętności. Umiejętność ta nie pozwala
na wykop z przyłożeniem ani nie pozwala na wejście z piłką na połowę boiska
przeciwnika.
Odparcie
(Ogólny)
Zawodnik
jest bardzo utalentowany w odpieraniu ataków przeciwnika. Zawodnik drużyny
przeciwnej nie może podążyć za powalonym graczem po Bloku nawet jeśli zawodnik
został Obalony. Gracz drużyny przeciwnej może poruszyć się dalej po Akcji Bloku
jeśli deklarował Akcję Blitzu.
Perfidny
Gracz (Ogólny)
Zawodnik
przeszedł długą drogę w opanowaniu wszystkich nieczystych zagrań i paskudnych
sztuczek. Dodaj 1 do wszelkich testów Pancerza lub rzutów na Obrażenia kiedy zawodnik wykonuje Akcję Faulu.
Pamiętaj, że używasz tej umiejętności w odniesieniu do jednego typu działania –
wybierając modyfikację wyniku w przebiciu Pancerza nie będziesz mógł
modyfikować wyniku w przypadku zadawania Obrażeń.
Pewny
Chwyt (Ogólny)
Gracz z
Pewnym Chwytem może raz na turę wykonać darmowy przerzut k6 w teście na
Zwinność, jeśli nie uda mu się podnieść piłki. Ponadto zdolność ta chroni
zawodnika przed umiejętnością Wytrącenia Piłki.
Szał
(Ogólny)
Zawodnik
z tą umiejętnością jest psychopatą, który atakuje wrogów w niekontrolowanym
szale. Jeśli nie zostanie to określone inaczej w zasadach ta umiejętność musi
być zawsze użyta. Wykonując Blok zawodnik z tą umiejętnością musi zawsze
podążać za przeciwnikiem. Jeśli wybrano rezultat „Odepchnięty” lub „Błąd
Obrońcy” wówczas zawodnik musi wykonać natychmiast drugi Blok przeciwko temu
samemu graczowi tak długo jeśli obaj stoją i stykają się polami. Jeśli to
możliwe zawodnik musi dążyć do wykonania drugiego Bloku. Jeśli szalony zawodnik
chce wykonać Akcję Blitzu wówczas musi poświęcić jedno pole Ruchu oraz musi
wykonać drugi Blok chyba że nie pozostał mu żaden punkt Ruchu oraz nie może
wykonać Podążania Do.
Wytrącenie
Piłki (Ogólny)
Kiedy
zawodnik z tą umiejętnością wykonuje blok na przeciwniku trzymającym piłkę a
wypadnie wynik “Odepchnięty” lub “Błąd
Obrońcy” wówczas zawodnik upuszcza piłkę na pole na jakie został odepchnięty
nawet jeśli gracz drużyny przeciwnej nie został powalony w trakcie bloku.
Zablokowanie
Podania (Ogólny)
Zawodnik
posiadający tę zdolność może ruszyć się o trzy pola by spróbować przejąć lub
przeszkodzić w podaniu ogłoszonym przez przeciwnika.
Ruch
ten wykonuje się po zmierzeniu dystansu na jaki ma zostać podana piłka lecz
przed wszystkimi próbami przechwytu.
Następnie
Trener deklaruje trasę jaką pokona zawodnik z umiejętnością Zablokowanie
Podania, która to trasa musi kończyć się na dozwolonym polu.
Pole
takie pozwala zawodnikowi na wykonanie przechwytu – na pustym polu przez które
będzie „przelatywała” piłka, bądź przy rzucającym, bądź przy łapiącym w ich
strefach ataku. Zawodnik nie może zatrzymać się podczas poruszania się na
wyznaczone pole chyba, że zostanie pochwycony Mackami lub zostanie Powalony
albo osiągnie inne dozwolone pole.
Trener
drużyny przeciwnej nie może zmieniać zdania odnośnie podawania piłki po tym jak
zawodnik z tą umiejętnością wykona ruch. Specjalny ruch jest darmowy i nie ma
wpływu na poruszanie się zawodnika w jego turze. Podczas Zablokowania Podania
obowiązują normalne zasady ruchu, uników itp.
Upadek podczas akcji blokowania Podania kończy się Stratą Tury.
Zapasy
(Ogólny)
Ten
zawodnik jest wyspecjalizowany w technikach walki wręcz.
Zawodnik
może użyć tej umiejętności kiedy wykonuje akcję bloku lub jest blokowany .
Kiedy na kostce wypadnie wynik „Obaj Powaleni” zawodnik może zignorować taki
rezultat, w efekcie obaj zawodnicy lądują na ziemi nawet jeśli któryś z nich posiada umiejętność
Blokowanie. Nie wykonuje się ponad to
rzutów na przebicie Pancerza. Użycie tej umiejętności nie powoduje Straty Tury
o ile zapaśnik nie był w czasie wykonywania tej akcji w posiadaniu piłki.
Zawodowiec
(Ogólny)
Zawodnik
z tą umiejętnością to zatwardziały weteran. Raz na turę zawodnik taki może
wykonać jeden darmowy przerzut (oprócz rzutów na Pancerz, efekt powalenia lub
kontuzję), nawet jeśli jest powalony lub ogłuszony. Jednakże Trener musi rzucić
kostką k6. Jeśli wypadnie 4,5 lub 6 przerzut zostanie wykonany pomyślnie. Jeśli
wypadnie 1,2 lub 3 próba przerzutu zakończy się niepowodzeniem i nie będzie
można skorzystać z przerzutu drużynowego aby wykonać tę akcję ponownie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz