Umiejętności - Ogólne


Atak (Ogólny)
Przeciwnicy nie mogą używać zdolności Uniku w strefach ataku tego zawodnika. Nie mogą jej również używać, gdy zawodnik z umiejętnością Ataku wykona blok i na kostce wypadnie wynik „Błąd Obrońcy”

Blokowanie (Ogólny)
Zawodnik z tą umiejętnością jest specem w obalaniu przeciwników. Nie przewraca się gdy na kostce bloku wypadnie wynik „Obaj Powaleni”.

Cień (Ogólny)
Zawodnik ze zdolnością Cień ma szansę podążyć za przeciwnikiem opuszczającym jego strefę ataku. Każdy trener rzuca kostką k6 oraz dodaje do wyniku wartość Ruchu. Jeśli zawodnik „śledzący” wyrzuci więcej niż „śledzony” wówczas podąża za nim na wolne pole.  W takiej sytuacji nie są potrzebne rzuty na test Uniku, nie ma to również wpływu na zakres ruchu w jego turze. Jeśli śledzący zawodnik uzyska wynik mniejszy niż śledzony wówczas nie zrobi niczego innego jak tylko zostanie w miejscu. Gracz może wykonać dowolną ilość takich akcji w ciągu tury. Jeśli zawodnik wychodzi ze strefy ataku kilku zawodników z umiejętnością Cień, wówczas tylko jeden z nich może podążać za nim.

Kopnięcie (Ogólny)
Zawodnik jest ekspertem w kopaniu I potrafi precyzyjnie posłać piłkę do celu.
Aby użyć tej zdolności należy umieścić zawodnika na boisku. Jednakże nie może się on znajdować w bocznych polach ani na linii wznowienia gry. Jeśli zostały spełnione powyższe warunki wówczas zawodnik może dokonać wykopu piłki.
Ze względu na to, że wykop jest bardzo precyzyjny możesz zmniejszyć o połowę liczbę pól na jakie pokoziołkuje piłka, gdzie przy wyniku 1 to 0, 2-3 to 1, 4-5 to 2 a wynik 6  to 3 pola.

Nieustraszony (Ogólny)
Zawodnik z taką umiejętnością jest świetnie przygotowany fizycznie. Pozwala mu on na zmierzenie się z nawet najpotężniejszymi przeciwnikami. Umiejętność ta aktywuje się kiedy zawodnik ściera się z silniejszym od siebie przeciwnikiem. Umiejętności tej używa się jedynie gdy wykonuje się blok na zawodniku drużyny przeciwnej. Kiedy używa się umiejętności Nieustraszony rzuć k6 a wynik dodaj do Siły zawodnika. Jeśli łączny wynik jest równy lub niższy wówczas zawodnik musi wykonywać Blok używając swojej bazowej wartości Siły. Jeśli łączny wynik jest wyższy od Siły przeciwnika wówczas zawodnik z umiejętnością Nieustraszony posiada Siłę na równym poziomie z przeciwnikiem wobec którego wykonuje Blok.  Siła obu zawodników jest rozliczana nim uwzględni się wszelkie ofensywne i defensywne modyfikatory.

Odebranie Wykopu (Ogólny)
Zawodnik (nie stojący przy linii wznowienia gry lub w strefie ataku przeciwnika) drużyny, która przyjmuje piłkę, może użyć tej umiejętności w trakcie wykopu.
Pozwala ona zawodnikowi na poruszenie się o 3 pola po tym jak piłka zaczyna się odbijać lecz przed rzutem na wynik z Tablicy Wykopu. Tylko jeden zawodnik może użyć tej umiejętności.  Umiejętność ta nie pozwala na wykop z przyłożeniem ani nie pozwala na wejście z piłką na połowę boiska przeciwnika.

Odparcie (Ogólny)
Zawodnik jest bardzo utalentowany w odpieraniu ataków przeciwnika. Zawodnik drużyny przeciwnej nie może podążyć za powalonym graczem po Bloku nawet jeśli zawodnik został Obalony. Gracz drużyny przeciwnej może poruszyć się dalej po Akcji Bloku jeśli deklarował Akcję Blitzu.

Perfidny Gracz (Ogólny)
Zawodnik przeszedł długą drogę w opanowaniu wszystkich nieczystych zagrań i paskudnych sztuczek. Dodaj 1 do wszelkich testów Pancerza lub rzutów na Obrażenia kiedy zawodnik wykonuje Akcję Faulu. Pamiętaj, że używasz tej umiejętności w odniesieniu do jednego typu działania – wybierając modyfikację wyniku w przebiciu Pancerza nie będziesz mógł modyfikować wyniku w przypadku zadawania Obrażeń.

 Pewny Chwyt (Ogólny)
Gracz z Pewnym Chwytem może raz na turę wykonać darmowy przerzut k6 w teście na Zwinność, jeśli nie uda mu się podnieść piłki. Ponadto zdolność ta chroni zawodnika przed umiejętnością Wytrącenia Piłki.

Szał (Ogólny)
Zawodnik z tą umiejętnością jest psychopatą, który atakuje wrogów w niekontrolowanym szale. Jeśli nie zostanie to określone inaczej w zasadach ta umiejętność musi być zawsze użyta. Wykonując Blok zawodnik z tą umiejętnością musi zawsze podążać za przeciwnikiem. Jeśli wybrano rezultat „Odepchnięty” lub „Błąd Obrońcy” wówczas zawodnik musi wykonać natychmiast drugi Blok przeciwko temu samemu graczowi tak długo jeśli obaj stoją i stykają się polami. Jeśli to możliwe zawodnik musi dążyć do wykonania drugiego Bloku. Jeśli szalony zawodnik chce wykonać Akcję Blitzu wówczas musi poświęcić jedno pole Ruchu oraz musi wykonać drugi Blok chyba że nie pozostał mu żaden punkt Ruchu oraz nie może wykonać Podążania Do.

Wytrącenie Piłki (Ogólny)
Kiedy zawodnik z tą umiejętnością wykonuje blok na przeciwniku trzymającym piłkę a wypadnie wynik “Odepchnięty” lub  “Błąd Obrońcy” wówczas zawodnik upuszcza piłkę na pole na jakie został odepchnięty nawet jeśli gracz drużyny przeciwnej nie został powalony w trakcie bloku.

Zablokowanie Podania (Ogólny)
Zawodnik posiadający tę zdolność może ruszyć się o trzy pola by spróbować przejąć lub przeszkodzić w podaniu ogłoszonym przez przeciwnika.
Ruch ten wykonuje się po zmierzeniu dystansu na jaki ma zostać podana piłka lecz przed wszystkimi próbami przechwytu.
Następnie Trener deklaruje trasę jaką pokona zawodnik z umiejętnością Zablokowanie Podania, która to trasa musi kończyć się na dozwolonym polu.
Pole takie pozwala zawodnikowi na wykonanie przechwytu – na pustym polu przez które będzie „przelatywała” piłka, bądź przy rzucającym, bądź przy łapiącym w ich strefach ataku. Zawodnik nie może zatrzymać się podczas poruszania się na wyznaczone pole chyba, że zostanie pochwycony Mackami lub zostanie Powalony albo osiągnie inne dozwolone pole.
Trener drużyny przeciwnej nie może zmieniać zdania odnośnie podawania piłki po tym jak zawodnik z tą umiejętnością wykona ruch. Specjalny ruch jest darmowy i nie ma wpływu na poruszanie się zawodnika w jego turze. Podczas Zablokowania Podania obowiązują normalne zasady ruchu, uników itp.  Upadek podczas akcji blokowania Podania kończy się Stratą Tury.

Zapasy (Ogólny)
Ten zawodnik jest wyspecjalizowany w technikach walki wręcz.
Zawodnik może użyć tej umiejętności kiedy wykonuje akcję bloku lub jest blokowany . Kiedy na kostce wypadnie wynik „Obaj Powaleni” zawodnik może zignorować taki rezultat, w efekcie obaj zawodnicy lądują na ziemi  nawet jeśli któryś z nich posiada umiejętność Blokowanie.  Nie wykonuje się ponad to rzutów na przebicie Pancerza. Użycie tej umiejętności nie powoduje Straty Tury o ile zapaśnik nie był w czasie wykonywania tej akcji w posiadaniu piłki.

Zawodowiec (Ogólny)
Zawodnik z tą umiejętnością to zatwardziały weteran. Raz na turę zawodnik taki może wykonać jeden darmowy przerzut (oprócz rzutów na Pancerz, efekt powalenia lub kontuzję), nawet jeśli jest powalony lub ogłuszony. Jednakże Trener musi rzucić kostką k6. Jeśli wypadnie 4,5 lub 6 przerzut zostanie wykonany pomyślnie. Jeśli wypadnie 1,2 lub 3 próba przerzutu zakończy się niepowodzeniem i nie będzie można skorzystać z przerzutu drużynowego aby wykonać tę akcję ponownie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz